Burmistrz Turobina
Opublikowano:
Burmistrz Turobina przyjmuje interesantów w sprawach skarg i wniosków w każdy wtorek w godzinach od 10:00 do 14:00 po wcześniejszym umówieniu,
tel.: (84) 68-33-335, 501 030 062
e-mail:
Do zadań Burmistrza należy w szczególności:
- gospodarowanie mieniem komunalnym w granicach zwykłego zarządu przedstawianie Radzie Miejskiej w Turobinie projektów uchwał i określanie sposobu wykonania uchwał,
- realizowanie polityki kadrowej w Urzędzie, zatrudnianie i zwalnianie Sekretarza, kierowników jednostek organizacyjnych Gminy, występowanie z wnioskiem o powołanie albo odwołanie Skarbnika, powoływanie i odwoływanie Zastępcy Burmistrza,
- kierowanie bieżącymi sprawami Gminy oraz reprezentowanie jej na zewnątrz,
- przedstawianie projektu budżetu pod obrady Rady Miejskiej i jego wykonywanie, przedkładanie uchwał i zarządzeń podejmowanych w tym zakresie organom nadzoru oraz podawanie ich do wiadomości publicznej,
- współdziałanie z Wojewodą przy wykonywaniu zadań zleconych z zakresu administracji rządowej w ramach podpisanych porozumień,
- w przypadku nie cierpiącym zwłoki wydawanie przepisów porządkowych,
- wydawanie decyzji w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej oraz podejmowanie innych decyzji w sprawach należących do zadań Urzędu, podpisywanie pism i dokumentów wychodzących na zewnątrz,
- upoważnianie pracowników do wydawania decyzji z zakresu administracji publicznej,
- pełnienie funkcji administratora danych,
- wykonywanie zadań szefa obrony cywilnej,
- kierowanie działaniami w czasie stanu klęski żywiołowej, zarządzanie ewakuacji z obszarów bezpośrednio zagrożonych,
- dokonywanie podziału zadań i kompetencji pomiędzy pracowników Urzędu oraz kierowanie pracą Urzędu,
- powierzanie prowadzenia spraw Gminy w swoim imieniu pracownikom, zapewnienie realizacji kontroli ustalonych zadań oraz przestrzegania prawa,
- rozstrzyganie sporów kompetencyjnych między referatami Urzędu, zatwierdzanie przydziałów czynności dla poszczególnych stanowisk pracy,
- wydawanie przepisów wewnętrznych (regulaminów, instrukcji, zarządzeń),
- przyjmowanie oraz analiza oświadczeń majątkowych od pracowników Urzędu oraz kierowników jednostek podległych,
- ustalanie regulaminu pracy Urzędu,
przyjmowanie mieszkańców w ramach skarg i wniosków, - przyjmowanie ustnych oświadczeń woli od spadkobierców,
- wykonywanie innych zadań zastrzeżonych dla Burmistrza przez przepisy prawa oraz uchwały Rady Miejskiej.
O Turobinie
5812+
Liczba mieszkańców
7
Zabytków w Turobinie
162,2
Powierzchnia w km²
76%
Użytki rolne